گرایش های طراحی وب تاثیر زیادی بر این عرصه گذاشته است. پیشرفت در تکنولوژی موجود، دسترسی به کاربران، ساخت وب سایت و خلاقیت طراحان همگی منجر به تغییر در دنیای طراحی وب شده است. طراحان وب میدانند که امروزه تکنولوژی در حرفه طراحی وب در حال ترند شدن است و چه چیزی نیست، و می توانند انتظارات را برآورده کنند و ایده ها را مطابق با نیاز مشتریان ارائه دهند. ما از پلتفرم های مختلفی برای دسترسی به یک وب سایت خاص استفاده می کنیم و می خواهیم که وب سایت ما در هر پلتفرمی جذاب و زیبا به نظر برسد. ارائه چنین طرحی چالشی است که مورد قبول این طراحان قرار گرفته است. پیشنهاد میکنیم که در رابطه با این موضوع حتما مقالات، طراحی سایت چیست؟ و آشنایی با شغل طراحی وب را مطالعه کنید. 

ترند های طراحی وب

در ادامه گروه آموزشی صعود قصد دارد به معرفی 11 تا از آخرین و برترین ترند های طراحی وب بپردازند پس اگر شما می خواهید تا از آخرین تکنولوژی های طراحی وب که توسط توسعه دهندگان استفاده می شود مطلع شوید در مقاله ی، ترند های طراحی وب همراه تیم آموزشی صعود شوید.

 

ترند شماره 1# طراحی مسطح 2.0 (Flat Design 2.0)

طراحی مسطح به یک پدیده اسکیومورفیسم تبدیل شده است، که بر استفاده دقیق دو بعدی بدون سایه، بافت، شیب و غیره تمرکز دارد. این یکی از نوع خود است. همچنین دارای ویژگی مینیمالیسم است که اساساً به این معنی است که کمتر بیشتر است و رنگ‌های تند و زنده برای ایجاد علاقه. افرادی که از آن استفاده می کنند نیز می توانند لمس شخصی را اضافه کنند در غیر این صورت یکپارچگی را می توان همانطور که هست حفظ کرد.

نسخه جدیدتر Flat، نسخه 2.0 است که از پدیده skeuomorphism منحرف شده و عناصر طراحی سه بعدی بسیار مورد نیاز را در خود جای داده است که ظاهر یک وب سایت را بهبود می بخشد. بهترین مثال از این تغییرات و پیشرفت‌ها، وب‌سایت 450 GSM است که در آن Flat 2.0 با موفقیت زیبایی را به صفحه اصلی با استفاده از عناصر سه بعدی مانند سایه‌ها، هایلایت‌ها اضافه کرده و آن را تشدید میکند تا لایه‌ها را در کانون توجه قرار دهد.

ترند های طراحی وب

ترند شماره 2# کنتراست رنگ

آیا فکر می کنید واقعا یک طراح وب هستید؟ آیا شما آن حس طراحی و ذهن خلاق را دارید؟ طراحی صرفاً کشیدن و رها کردن چند عنصر در یک صفحه وب یا اضافه کردن چند متن اینجا و آنجا نیست. موضوع وب سایت شما و رنگ هایی که برای زنده کردن آن تم استفاده می شود، موارد کوچکی هستند که وب سایت شما را منحصر به فرد می کنند. رنگ های موجود در یک صفحه وب چیزی است که کاربران را به آن متصل نگه می دارد و حتی آنها را به سمت مقصد هدایت می کند. باید مشتریان را به نحوی خوشایند خوشحال کرد و به آنها تجربه ای داد که برای همیشه به خاطر بسپارند. انتخاب اهمیت زیادی دارد. حس یک طراح در انتخاب رنگی که در زمان مناسب در زمینه مناسب استفاده کند، عامل اصلی ظاهر یک وب سایت است. هر رنگی معنای خود را دارد. یک طراح باید از ترکیب رنگ های مناسب استفاده کند تا چشم را آرام کند. کسانی که بر آن مسلط باشند در دراز مدت سود خواهند برد. طراحی شامل رنگ به عنوان یکی از اولویت های اصلی است

ترند های طراحی وب

این طراحی باعث شده است که ترکیب رنگ باید کامل باشد. این طراحی به منظور افزایش تعداد خرید برای حدود 90٪ و بیشتر افراد است. به عنوان مثال: دختران ترجیح می دهند برای مهمانی لباس های مشکی بپوشند که آنها را لاغر نشان می دهد. استفاده از رنگ های مناسب برای طراحی سایت تصمیم می گیرد که آیا مشتری ترجیح می دهد آن را بخرد یا خیر. در صورت انتخاب، طرح ها برای همیشه گرامی خواهند داشت. مزایایی که مشتریان از این کدگذاری رنگی بدست خواهند آورد این است: آنها به سرعت چیزها را پیدا می کنند (محل تماس، کجا صفحات داخلی را بررسی کنیم)، رنگ ها به ما بخش های مختلف و مهم وب سایت ها را اطلاع می دهند.

 

ترند شماره 3# داستان خود را با یک ویدیو بگویید

استفاده از ترکیب مناسب رنگ ها به اندازه کافی جذاب بوده است اما استفاده از تصاویر مناسب نیز تلاش مثمر ثمری از سوی طراحان بوده است. تصاویر مگا (Mega images) به افزایش نرخ تبدیل وب سایت ها کمک می کنند. برای تصاویر مورد استفاده، امروزه ویژگی های استفاده از فیلم ها نیز وجود دارد. از این رو مردم به راحتی از نظر احساسی به ویدیوها متصل می شوند و در تمام ویدئو این حس یکسان خواهد بود. از ویدیوها می توان به عنوان داستان سرا استفاده کرد.

 

ترند شماره 4# Flexbox  چیدمان جدید CSS شما

فقط قرار دادن رنگ های زیبا، تصاویر جذاب و ویدیوهای وایرال به شما در ایجاد یک سایت عالی کمکی نمی کند. ما در مورد تصاویر، رنگ‌ها و ویدیوها صحبت کرده‌ایم، اما در اینجا درباره گرایش‌های طرح‌بندی طراحی وب صحبت می‌کنیم. Flexbox همیشه بدون زیبایی شناسی تاثیرگذار بوده است. این در حال حاضر ترند است و قرار است در سال 2022 ادامه یابد زیرا مشکلات طراحی و توسعه صفحات را حل کرده است. رابط کاربری و تجربه بسیار بهبود یافته ای برای بازدیدکنندگان ارائه شده است. فلکس باکس Flexbox بسیاری از مشکلات را حل کرده و راه حل هایی از این نظر ارائه کرده است:

  • دیگر نیازی به سر زدن برای یافتن و قرار دادن یک شبکه در اندازه مورد نیاز نیست، همانطور که به طور پیش فرض در سیستم های Grid بهبود یافته اتفاق می افتد.
  • با توجه به اینکه وب‌سایت‌ها بیشتر بر روی تلفن همراه مشاهده می‌شوند، طراحی وب اول موبایل و اساسی‌ترین مشکلات مربوط به سربرگ، فوتر و سه ستون توسط Flexbox حل می‌شود.
  • جفت دکمه های عرض سیال و ورودی مایع اکنون یک راهپیمایی هستند.
  • Flexbox حتی سرریز و رفع مشکلات را در مورد اندازه های مختلف اشیاء Media از بین می برد.
  • پاورقی ها را می توان به راحتی در انتهای صفحات با محتوای نازک قرار داد.
  • عناصر صفحه را می توان به صورت عمودی یا افقی بدون هیچ گونه فشاری تراز کرد.

 

ترند شماره 5# ترند های متریال طراحی وب

طراحی متریال! آیا قبلاً با این اصطلاح برخورد کرده اید؟ اگر نه، ابتدا بر معنای آن تمرکز می کنیم. گوگل با استفاده از طراحی متریال در معروف‌ترین وب‌سایت‌های خود - جیمیل، یوتیوب و نقشه‌های گوگل(گوگل مپ)، طراحی متریال را وارد تصاویر کرد.

دارای برخی ویژگی ها و قابلیت های چشم نواز است که در زیر ذکر شده است:

  • مینیمالیست
  • طرح‌بندی‌های مبتنی بر شبکه که دیدن آن‌ها بسیار برجسته است
  • نور و سایه
  • لایه گذاری
  • رنگ های زنده
  • انیمیشن ها و انتقال های واکنشگرا

 

تنها این واقعیت که گوگل پشت متریال دیزاین قرار دارد، آن را به یک انقلاب تبدیل می کند. طراحی متریال ترکیبی عالی از جدید و قدیمی است و ترکیب آن از نظر فنی به قدری شگفت‌انگیز است که جای تعجب نیست که گوگل این ایده را ارائه کرده است. درست مانند گوگل، طراحی متریال برای درازمدت اینجاست. ماتریالیسم شامل استفاده از اصول طراحی وب کلاسیک با نوآوری فناوری و علم است. اگر هر شرکت طراحی وب سایت بتواند این کار را انجام دهد، قطعاً آنچه را که لیاقتش را دارد، یعنی مشتریان، به دست خواهد آورد. طراحی متریال به اصول طراحی فیزیکی مربوط می شود و نه طراحی مسطح. پایه هایش کاغذ و جوهر است. یکی از بهترین نمونه های طراحی متریال، رابط کاربری اندروید و جیمیل است.

 

ترند شماره 6# مینیمالیسم و ​​طراحی مسطح 2.0

مینیمالیسم با سه کلمه مرتبط است: کمتر بیشتر است. هیچ درهم و برهمی ندارد، از فضاهای سفید استفاده می کند و کاملاً روی چیزهای مهم تمرکز می کند. طراحی تخت با این مفهوم بسیار خوب است. Flat 2.0 که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم کاملاً با این طراحی سازگار است. تعامل کاربران با وب سایت یک نگرانی اساسی است. آن‌ها سایه‌ها، حرکت و نور را بازی می‌کنند که یک ترکیب بصری به بازدیدکنندگان می‌دهد. این‌ها با طرح‌های مبتنی بر چاپ مانند شبکه‌ها، فضاهای نگاتیو، رنگ‌های زنده و تصاویر مورد استفاده متفاوت هستند. طرح های تخت که در سال 2020 شروع شدند، هیچ اثر سایه یا شیب رنگی نداشتند، اما نسخه 2.0 طرح های تخت شروع به ترکیب آنها کرده است. حداقل بافت و شیب ظریف خواهد داشت.

 

ترند شماره 7# تجربیات همه جانبه تعاملی

هر تجربه داستان خود را می سازد. بله، بسیار درست است. تجربیات را می توان تولید کرد و می توان به راحتی در قالب داستان روایت کرد. انسان ها با کمال میل در مورد تجربیات خود برای همسالان داستان می گویند. بوم HTML5، تبدیل‌ها و انیمیشن‌های CSS3، API های جاوا اسکریپت مانند WebGL و Greensock، و همچنین تأثیر شتاب سخت‌افزاری، داستان سرایی در وب را فراگیرتر و ارتباطی‌تر کرده است.

اکنون، از آنجایی که تجارت الکترونیکی بسیار تکامل یافته است، مردم تمایل دارند به جای اینکه با لپ‌تاپ یا رایانه شخصی، با تلفن‌های خود مرور کنند. مرور وب در دستگاه های تلفن همراه باعث شده است که کاربران بیشتر به طومارهای طولانی عادت کنند. طراحان اکنون قادر به ارائه رابطی هستند که داستانی را بیان می کند و کاربران را با محتوا درگیر می کند. کاربران احساس کنجکاوی می کنند و برای تکمیل داستان به پایین اسکرول می کنند.

 

ترند شماره 8# تصاویر سفارشی و شمایل نگاری پر جنب و جوش

تصاویر می توانند معجزه کنند، اما اگر تصویر پیکسلی باشد، زیبایی یک وب سایت را خراب می کند. فرمت‌های استاندارد تصویر مانند jpg و png می‌توانند ظاهری مخرب به تصویر بدهند. آنها در وب به خوبی کار نمی کنند، یعنی روی نمایشگرهای با تراکم پیکسلی بالا. پشتیبانی گسترده تر مرورگر از Scalable Vector Graphics (SVG) و فونت های آیکون که به راحتی پیاده سازی می شوند، پاسخ هایی برای این مشکل هستند.

 

ترند شماره 9# تایپوگرافی که بیانیه می دهد

بازدیدکنندگان در صورتی که وارد صفحه‌ای شوند که می‌خواهند از آن اطلاعات کسب کنند، طراحی عالی، نام تجاری و اطلاعات صحیح باید هدف اصلی خدمت به مشتریان باشد. تایپوگرافی به این ویژگی نگاه می کند. فونت‌های Google و خدمات Typekit فونت‌های سفارشی را در دسترس قرار داده‌اند و می‌توانند در وب مورد استفاده قرار گیرند. آنها محدود نیستند و به عنوان مغز طراحان. این ها همچنین توسط طرح های تخت و مینیمالیسم استفاده می شوند. علاوه بر این، از فونت های هنری بیشتری برای ایجاد وب سایت ها استفاده می شود.

 

ترند شماره 10# دارایی های بصری HD (Visual Assets)

تصاویر و ویدیوهای پس زمینه HD در وب سایت ها در سال های آینده قوی تر می شوند. پشتیبانی گسترده از ویدیوی HTML5 که قادر به ارائه تصاویر گرافیکی با وضوح بالا به دستگاه ها است، به مزایای استفاده از این ویژگی افزوده است. افکت‌های هنری روی تصاویر که جلوه‌ای چشمگیر می‌دهد را می‌توان به راحتی با کد CSS ایجاد کرد. سینماگراف ها تصاویری با کمی انیمیشن هستند. این گل اضافی در واقع توجه کاربران وب سایت را به خود جلب کرده است. آنها اساسا در عکس های زنده در آیفون گنجانده شده اند. آنها توسط بوم HTML5 پشتیبانی می شوند.

 

نتیجه

طراحان در واقع مراقب چیزهای متفاوتی هستند که در اطراف اتفاق می افتد و چگونه می توانند آن را در طرح های خود تلقین کنند. هر کاری که انجام خواهند داد بر ذهن مشتری تاثیر می گذارد. طرح ها فقط مانند مدهای گذرا هستند. هر بار که مدام در حال تغییر است. طراحان یا نسخه های طرح های قبلی را بهبود می بخشند یا چیزهای جدیدی مانند فلکس باکس ظاهر می شوند. پشتیبانی از مرورگر برای رونق طرح‌بندی وب‌سایت ضروری است. خلاقیت محدودیتی ندارد، اما این چیزها گاهی اوقات آن مایل اضافی را که طراحان می خواهند طی کنند محدود می کند. ما باید در نظر بگیریم که چه چیزی باعث شده است که مشتریان بارها و بارها از وب سایت بازدید کنند: رنگ ها، تصاویر، ویدیوها، طرح بندی، انیمیشن یا هر ویژگی جدید آینده که ما را شگفت زده می کند. همچنین شما میتوانید سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با موضوع ترند های طراحی وب از قسمت نظرات با کارشناسان واحد آموزش وب سایت صعود به اشتراک بگذارید و در صورت تمایل گروه آموزشی صعود را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.