گروه آموزشی صعود در مقاله زیر یک طرح کلی برای فریلنسر دیجیتال مارکتینگ را ارائه می دهد. آیا به شغل آزاد فکر می کنید؟ آیا شما دانش آموزی هستید که مایل به کسب درآمد در اوقات فراغت خود هستید؟ یا می خواهید در کنار شغل خود مقداری پول نقد اضافی نیز به دست آورید؟ اگر در مورد شغل خود ناراضی هستید یا شک دارید نگران نباشید. تمام وقت یا پاره وقت، فریلنسینگ یک انتخاب عالی است. گروه آموزشی صعود امروز در مورد محبوب ترین گزینه فریلنسری صحبت می کند، بله فریلنسری دیجیتال مارکتینگ که بسیار پرطرفدار است. بهترین بخش فریلنسری دیجیتال مارکتینگ این است که مشاغل مختلفی را برای انتخاب شما ارائه می دهد. همچنین، اگر مهارت های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز را داشته باشید یا یاد بگیرید، فرصت های بی پایانی در اختیار شماست. می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر مستقل شروع به کار کنید و با رشد کارتان، حتی می‌توانید افراد زیر نظر خود را برای گسترش برندتان استخدام کنید. فریلنسری دیجیتال مارکتینگ یک فرصت طلایی و استارتاپی است که نیازی به سرمایه گذاری ندارد. گروه آموزشی صعود پیشنهاد می کنند تا در رابطه با این موضوع مقالات دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا یادگیری دیجیتال مارکتینگ نیاز به کارآموزی دارد؟ و چگونه فریلنسر شویم؟ همه چیز در مورد یک فریلنسر را مطالعه کنید.

فریلنسری مارکتینگ دیجیتال چیست؟ مقدمه ای بر فریلنسر دیجیتال مارکتینگ

فریلنسری دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مقدمه ای بر فریلنسر دیجیتال مارکتینگ

فریلنسر کسی است که به جای کار کردن برای یک سازمان خاص با مشتریان مختلف بر اساس پروژه کار می کند. این نقش به شما انعطاف پذیری می دهد تا هر چقدر که می خواهید کار کنید و از هر مکانی که انتخاب می کنید کار کنید.

شما می توانید یک دانشجو، یک متخصص شاغل یا یک فرد بازنشسته باشید. فریلنسری دیجیتال مارکتینگ یک سبک زندگی شگفت‌انگیز است که هر کسی می‌تواند در هر مقطعی از زندگی‌اش برای کسب درآمد آزادانه، توسعه مهارت‌های جدید، و عاشق کار با رشد حرفه‌ای خود اتخاذ کند.

برای ورود به دنیای فریلنسری دیجیتال مارکتینگ، باید برخی از مهارت های بازاریابی را کسب کنید، اگر قبلاً آنها را ندارید. این می تواند از ایجاد کپی تبلیغاتی عالی، نوشتن وبلاگ ها و مقالات، طراحی وب سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی تا ایجاد تبلیغات جذاب باشد.

 

مزایا و معایب فریلنسر دیجیتال مارکتینگ

مزایا و معایب فریلنسر دیجیتال مارکتینگ در زیر آورده شده است:

مزایا:

  • در هر کجای دنیا که باشید می توانید کار بگیرید.
  • دفتر کار خود را انتخاب کنید. کافی شاپ، فضای کار مشترک یا حتی خانه خود.
  • می توانید هر چقدر که دوست دارید کار کنید
  • مشتریان و پروژه هایی را که می خواهید روی آنها کار کنید انتخاب کنید.
  • هیچ انرژی و هزینه ای برای رفت و آمد صرف نمی کنید.
  • جدول زمانی خود را ایجاد کنید.
  • در نهایت، رئیس خود باشید.

 

معایب:

  • درآمد ثابتی برای شما ندارد. شما هر چقدر که پروژه انجام دهید درآمد کسب می کنید.
  • بدون مزایای کارمندی هستید، مانند بیمه درمانی یا مرخصی زایمان.
  • بدون تیم، همه چیز را از شکار مشتری گرفته تا حساب ها را باید به تنهایی مدیریت کنید.
  •  باید به تنهایی و بدون شرکت کار کنید.
  • حواس پرتی بیشتر به دلیل عدم نظارت.

 

مشاغل فریلنسری دیجیتال مارکتینگ که می توانید انجام دهید

از آنجایی که این نمایش یک نفره است، بسته به تخصص خود می توانید یک یا چند کار را انجام دهید:

  1. برای وب سایت ها وبلاگ و مقاله بنویسید.
  2. کتاب های الکترونیکی، توضیحات فنی، مطالعات موردی، کاغذهای سفید و غیره بنویسید.
  3. کپی رایتینگ برای صفحات فرود و تبلیغات.
  4. طراحی وب سایت و کسب درآمد.
  5. حساب های رسانه های اجتماعی را مدیریت کنید.
  6. بهینه سازی موتورهای جستجو
  7. بازاریابی پولی فیسبوک یا گوگل.
  8. مدیریت کمپین های ایمیل
  9. طراحی و مدیریت کمپین های دیجیتال مارکتینگ.
  10. مدیریت تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش.

 

مهارت های مورد نیاز فریلنسری

مهارت های مورد نیاز برای فریلنسری دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

بازاریابی محتوا: شما باید بدانید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که برای خود صحبت کند. دیجیتال مارکتینگ به شدت بر اساس کیفیت محتوای ایجاد شده و نحوه تبلیغ آن است. شما باید یاد بگیرید که چگونه متون، تصاویر، ویدئوها یا صدا را بهینه کنید. مهارت های ارتباطی خوب و نوشتن مهارت هایی هستند که شما به آن نیاز دارید.

سئو: دنیای اینترنت پر از محتوا است. راهی که می توانید محصول خود را به صفحه اول گوگل ببرید، تسلط بر سئو است. شرکت ها دائماً به دنبال کارشناسان سئو هستند. همچنین، ممکن است یک پروژه بلند مدت برای شما به ارمغان بیاورد.

طراحی و مدیریت وب سایت: یک وب سایت حرفه ای نیاز هر کسب و کاری است. و اگر به این مهارت تسلط داشته باشید، هرگز از پروژه کم نخواهید داشت.

بازاریابی پولی و تبلیغات گوگل و فیسبوک: ابزارهای بازاریابی پولی مانند تبلیغات گوگل و فیسبوک تقاضای زیادی دارند، زیرا امروزه کسب و کارها می خواهند نتایج سریعی را برای کمپین های بازاریابی خود دریافت کنند. تسلط بر این مهارت با پروژه‌های پردرآمد همراه خواهد بود.

بازاریابی ایمیلی: ایمیل همچنان ابزار قدرتمندی برای جلب توجه مخاطبان شماست. از این رو، امروزه کسب و کارهای بیشتری به دنبال فریلنسر هایی هستند که بتوانند کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را مدیریت کنند. نوشتن کپی ایمیل خوب و تسلط بر پلتفرم های بازاریابی ایمیلی کلید اصلی است.

تجزیه و تحلیل: برای یادگیری تجزیه و تحلیل نیازی نیست که شما یک دادا گیک باشید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که نتایج کمپین را برای شرکت ها اندازه گیری کنید و گزارش هایی را با پیشنهادات قابل اجرا تهیه کنید. گوگل آنالیتیکس ابزاری آسان و موثر برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها است.

چگونه حرفه خود را در بازاریابی دیجیتال فریلنسری شروع کنید

در اینجا به چند مورد مهم برای شروع حرفه خود در بازاریابی دیجیتال آزاد می پردازیم:

1. وب سایت های فریلنسری

وب سایت های مختلف فریلنسرها و مشتریان را به هم متصل می کنند و به عنوان یک واسطه عمل می کنند. در اینجا، می‌توانید چندین پروژه در حال آپلود را مشاهده کنید و می‌توانید پروژه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. نمایه جالبی بسازید که بتواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد و کیف کند. این وب سایت ها بابت پرداختی که دریافت می کنید، کمیسیون دریافت می کنند. برخی از وب‌سایت‌ها برای شروع عبارتند از Upwork، Peopleperhour، Fiverr، Freelancer، Wittypen و غیره.

2. وب سایت های شغلی

راستش را بخواهید، ما ترجیح نمی دهیم بخشی از پولی که به سختی به دست آورده ام را به عنوان کمیسیون به کسی بدهیم. از این رو، می‌توانید روی وب‌سایت‌های معمولی کاریابی مانند Timesjob یا Monster سر بزنید تا مشتریانی را پیدا کنید که کارگران آزاد را استخدام می‌کنند.

3. وب سایت های رسانه های اجتماعی

امروزه جوامع فریلنسری افزایش یافته است. می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و لینکدین و گروه‌ها و جوامعی که میزبان فریلنسرهای بازاریابی دیجیتال هستند، استفاده کنید. در اینجا، مشتریانی را خواهید یافت که پروژه هایی را ارائه می دهند. از این رو، بهینه سازی نمایه رسانه های اجتماعی خود با داشتن بهترین کار شما می تواند واقعا مفید باشد.

4. انجمن ها

انجمن هایی مانند Quora وجود دارد که در آن افراد سوال می پرسند و دیگران پاسخ می دهند. شما می توانید منابع زیادی را پیدا کنید که افراد از تجربیات شخصی خود ارائه می دهند. می توانید از آن مراجع کمک بگیرید و برای کار به آنها مراجعه کنید.

5. ایمیل سرد (cold Emails)

حتی اگر جذاب به نظر نمی رسد، ارسال ایمیل های سرد به مشتریان بالقوه می تواند در واقع به شما کمک کند تا یک مشتری را بخرید. ارسال یا دریافت ایمیل به هیچ کس آسیبی نمی رساند. اما از 10 ایمیلی که ارسال می کنید، ممکن است یک مشتری واقعاً به تخصص شما علاقه مند باشد و شما را استخدام کند.

گروه آموزشی صعود در این مقاله به طور کلی در رابطه با فریلنسری در دیجیتال مارکتینگ صحبت کردند و به معرفی و بررسی نکات مهم آن پرداختند. همچنین شما میتوانید از طریق قسمت نظرات سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با موضوع فریلنسری دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مقدمه ای بر فریلنسر دیجیتال مارکتینگ با کارشناسان گروه آموزشی صعود در میان بگذارید. در صورت تمایل میتوانید گروه آموزش برنامه نویسی صعود را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و یوتیوب دنبال کنید.