امروزه همه ی ما در طول روز از سایت های زیادی بازدید میکنیم یا به اصطلاح وب گردی میکنیم. اگر دقت کرده باشید هر کدام از این وب سایت ها یک محصول یا خدمات بخصوص را ارائه می دهند. یا یک موضوع خاص را بیان می کنند. در این مطلب کارشناسان واحد آموزش وب سایت صعود قصد دارند تا انواع وب سایت ها را بسته به نوع موضوع و نوع خدماتی که به شما ارائه می دهند را دسته بندی کنند و به شما معرفی کنند. همچنین در این مقاله به شما میگوییم که چه نوع وب سایت هایی برای ایجاد کسب و کار شما مناسب هستند. پس اگر شما هم میخواهید بدانید که وب سایت ها چطور دسته بندی می شوند؟ و چند نوع وب سایت داریم؟ و کدام نوع یا سبک وب سایت برای کسب درآمد شما مفید است؟ در این مطلب با ما همراه شوید.

چند نوع وب سایت داریم؟

چند نوع وب سایت داریم؟

انتخاب نوع وب سایت مناسب برای ایجاد کسب و کار شما بسیار مهم است. در حال حاضر نزدیک به 1.7 میلیارد وب سایت آنلاین وجود دارد که سبک ها و انواع مختلفی از وب سایت ها را برای مطالعه ارائه می دهند، اما سردرگمی زیادی در مورد اینکه کدام نوع وب سایت و طراحی واقعاً برای شما مناسب است وجود دارد. به عنوان یک طراح  وب سایت یا صاحب کسب و کار کوچک، باید با انواع مختلف صفحات وب آشنا باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک نیاز شما را برآورده می کند. مطالعه آنچه که رقبا انتخاب کرده‌اند و انجام آزمایش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که قالب مناسبی را برای هر برند و پایگاه مشتری ایجاد کنید. در ادامه ما هشت نوع (سبک) وب سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

چند نوع وب سایت داریم؟

در این قسمت 8 نوع مختلف وب سایت آورده شده است که به معرفی و توضیح در مورد هر کدام می پردازیم:

1. صفحات اصلی(HOME PAGES)

صفحه اصلی یا Homepage مرکز اصلی وب سایت شما است و به شکل چهره  یک برند عمل می کند. صفحه اصلی شما به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا به مناطق مختلف سایت بروند و همچنین می تواند به عنوان یک قیف تبدیل عمل کند. از آنجایی که اکثر مردم از طریق صفحه اصلی شما به شما مراجعه می کنند، این جایی است که طراحی از همه مهمتر است.

چند نوع وب سایت داریم؟

یک صفحه اصلی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما هنگام طراحی، مهم است که هدف صفحه اصلی را به عنوان مسیریابی اصلی و نقطه مورد علاقه بازدیدکنندگان سایت به خاطر بسپارید. مشخص کنید که کسب و کار چیست و پیشنهاد ارزش منحصر به فرد (UVP) را از قبل ارائه دهید. سلسله مراتب و شکل ناوبری وب سایت خود را در صفحه اصلی قرار دهید. از پالت رنگ، لوگو و تصاویر برند خود استفاده کنید که بسیار مرتبط با تجارت هستند. صفحه اصلی لحن تصویر کسب و کار را تعیین می کند، بنابراین باید از طریق تصاویر و کلمات داستانی در مورد اینکه چه کسی هستید بیان کند.

 2. وب سایت مجلات(Magazine websites)

یک وب سایت مجله حاوی مقالات، عکس ها و فیلم هایی است که اطلاعاتی و آموزشی هستند. در بیست سال گذشته، صنعت مجلات از یک پلتفرم فقط چاپی به فرمت عمدتاً دیجیتالی تغییر کرده است. وب سایت های مجله ای بیشتر برای نشریات دانشگاه ها، سازمان ها و پایگاه های اطلاعاتی و خبری مناسب است. همانطور که در مورد ساخت یک سایت مجله ای فکر می کنید، بهتر است با ساختن یک قالب اولیه شروع کنید. مخاطبان و کاربران بدون توجه به روزی که در صفحه اصلی شما قرار می گیرند باید یک طرح بندی مشابه ببینند، و هر مقاله باید طرح و پیمایش مشابهی داشته باشد.

چند نوع وب سایت داریم؟

مهم: برای طراحی کلی در این صفحات وب این نکته را باید در نظر داشته باشید که دقت و کیفیت تصویر(resolution) باید به گونه باشد که در تمامی نمایشگرها و تلفن های همراه به درستی نمایش داده شود

 

3. وب سایت های فروشگاهی یا تجارت الکترونیک (E-commerce websites)

وب سایت تجارت الکترونیک (وب سایت فروشگاهی) یک مقصد خرید آنلاین است که کاربران می توانند محصولات یا خدمات شرکت شما را خریداری کنند. یک صفحه وب قوی تجارت الکترونیک، مرور محصولات، فیلتر کردن بر اساس دسته‌ها، برجسته کردن فروش ویژه و خرید را آسان می‌کند. یک روش آسان برای شروع از طریق یک چارچوب یا پلتفرم تجارت الکترونیک(E-commerce) با راه حل کامل مانند Shopify یا Squarespace است.

چند نوع وب سایت داریم؟

گروه یا تیم شما می تواند به راحتی موجودی آنلاین سایت را به روز کند و محصولات و خدمات جدید را لیست کند. به علاوه، از آنجایی که سیستم به هم متصل است، فروش، تدارکات و بازاریابی همگی از آنچه به خوبی کار می کند مطلع می شوند. در بخش طراحی، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک چندین قالب را ارائه می‌دهند که تقریباً با نیازهای هر نوع کسب‌وکاری مطابقت دارد.

4. وبلاگ ها (Blogs)

یک وبلاگ دارای مقالات، عکس ها و ویدیوهایی است که به طور مرتب به روز می شوند. وبلاگ ها در مقایسه با مجلات با محتوای غیر رسمی و شخصی تر شروع به کار کردند. اما از آن زمان، خطوط تار شده اند، و اکنون برای مارک ها و مشاغل بزرگ بسیار رایج است که وبلاگ خود را داشته باشند. افزودن محتوای متخصص، اعتبار کلی یک شرکت یا یک فرد را بهبود می بخشد. وبلاگ ها همچنین مطالبی را برای پست های رسانه های اجتماعی و کمپین های ایمیلی ارائه می دهند.
چند نوع وب سایت داریم؟

با این حال، یک وبلاگ می تواند برای شرکت های کوچکتر نیز دست و پا گیر شود. قبل از اینکه بخواهید راه اندازی کنید، مطمئن شوید که یک تیم و استراتژی برای تازه نگه داشتن محتوا دارید. در واقع بهتر است یک وبلاگ نداشته باشید و در عوض چند ویدیو یا راهنما ارائه دهید تا اینکه یک وبلاگ ناامیدکننده قدیمی داشته باشید.

5. وب سایت نمونه کارها(Portfolio website)

یک وب سایت نمونه کار به متخصصان خلاق مکانی برای نمایش بهترین کارهای خود اجازه می دهد. این برای هنرمندان، نویسندگان، طراحان، فیلمسازان، سازندگان مبلمان بسیار مناسب است.

چند نوع وب سایت داریم؟

همانطور که شما یک نمونه کار می سازید، نیازی به اضافه کردن تک تک پروژه هایی که تا به حال روی آن کار کرده اید نیست. در عوض، روی ایجاد دسته‌هایی از آیتم‌ها و برجسته کردن بهترین آثار از هر دسته تمرکز کنید. یک وب سایت نمونه کارها ذاتاً کمی خلاق تر است، بنابراین اینجا مکانی است که می توانید طرح بندی های منحصر به فرد را امتحان کنید و ویژگی های جالبی را اضافه کنید.

6.  صفحات فرود(Landing pages website)

صفحه فرود نوع خاصی از وب سایت است که برای کمپین بازاریابی ایجاد می شود و بازدیدکنندگان را به انجام یک اقدام خاص سوق می دهد.

چند نوع وب سایت داریم؟

محتوای صفحه فرود باید محدود باشد و به سمت درخواست برای اقدام (CTA) باشد که می‌خواهید کاربر انجام دهد. فضای خالی زیادی در اطراف CTA خود بگذارید و عناصری را که به هدف آن کمپین مرتبط نیستند برای صفحات دیگر ذخیره کنید.

7. وب سایت های رسانه های اجتماعی(social media website)

تقریباً 2.77 میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی با ده ها پلتفرم مختلف در دسترس هستند. مهم نیست که مخاطب هدف شما چه کسی باشد، احتمالاً آنها را در فیس بوک یا توییتر یا اینستاگرام یا اسنپ چت یا لینکدین خواهید یافت. اگرچه نمی‌توانید خود پلتفرم‌ها را باز طراحی کنید، بر ظاهر صفحه‌تان کنترل دارید و می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی منجر شود. به دنبال یک نگاه ثابت در تمام صفحات رسانه های اجتماعی و صفحات وب خود باشید، تا کاربران فورا برند شمارا بشناسند.

چند نوع وب سایت داریم؟

از همان لوگو و انتخاب رنگ استفاده کنید. یک کاراکتر (شخصیت) و صدا در محتوا خود مشخص کنید که بطور ثابت در یک بازه زمانی بدرخشد. هنگام ایجاد محتوا، روی چیزهایی تمرکز کنید که پتانسیل بالاترین اشتراک گذاری را در رسانه های اجتماعی دارند، مانند ویدیوهای سرگرم کننده، اینفوگرافیک ها، میم ها، گزارش های جذاب و پیشنهادات رایگان.

8.وب سایت دایرکتوری و صفحات تماس( Directory and contact pages website)

دایرکتوری یا صفحه تماس مکانی است که کاربران می توانند با شما یا دیگران ارتباط برقرار کنند. این نوع وب‌سایت زمانی که می‌خواهید فهرستی از مشاغل یا افراد درون یک سازمان را فهرست کنید، به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، فهرست راهنمای رستوران های محلی دارای غذاخوری هایی در منطقه با منوها، محدوده قیمت، شماره تلفن و نظرات است. 

چند نوع وب سایت داریم؟

طراحی خوب بسیار بهتر و تاثیر گذار تر از یک ظاهر جذاب است، بلکه باعث جذب کاربر می شود و به شدت برای نیازهای مخاطبانی که وب سایت را مشاهده می کنند هدف قرار می دهد. به وب سایت های شرکت های مختلف نگاهی بیندازید و ببینید بسته به محصول یا خدماتی که ارائه می دهند چه قالبی به خود گرفته اند و کم کم تشخیص می دهید که چه قالب و طرحی برای چه نوعی از وب سایت مناسب تر است. در این مطلب کارشناسان واحد آموزش وب سایت صعود به سوال چند نوع وب سایت داریم؟ پاسخ دادند، انواع وب سایت ها و سبک های آن را برای شما معرفی کردند و به بررسی هر مورد پرداختند. همچنین شما می توانید از قسمت نظرات تمامی سوالات خود را در رابطه با انواع سبک های وب سایت با کارشناسان ما بیان کنید.